Vremea placuta de primavara, mai ales zilele cu soare, parca te indeamna sa iesi la alergat inca de la prima ora a diminetii! Cu atat mai mult cu cat in aceasta perioada sunt o multime de evenimente in acest sens . Te poti antrena cu usurinta pentru aceste competitii chiar in Cosmopolis, in parcuri si pe aleile din Complex.

Hai la o tura de alergare in aer liber, in Cosmopolis! Te vei simti bine, te va ajuta sa alungi depresia, iti va intari oasele si preveni diabetul de tip 2. Iar acestea sunt doar cateva dintre beneficiile pe care le aduce miscarea in aer liber. Iata mai multe beneficii mai jos.

Beneficiile exercitiilor in aer liber:


1
. Doar 5 minute de exercitii/alergare in aer liber sunt de ajuns pentru a-ti imbunatatii starea de spirit.

2.
 Cercetatorii au observat efecte pozitive inclusiv asupra memoriei si a capacitatii de retinere.

3. Un plus de vitamina D in organism.
 Stim ca vitamina D se produce in organism doar atunci cand avem parte de expunere la soare.

4.
 Alergarea in aer liber poate arde mai multe calorii intr-o perioada mai scurta de timp si intr-un mod mai placut decat pe banda de alergare. O ora la sala de fitness te va ajuta sa consumi 300 de calorii, dar o ora normala de alergare outdoor te va face sa consumi dublu.

5. Libertate in alegerea orei/zilei.
 Nu ai nevoie de prea mult echipament ca sa alergi, doar de o pereche de adidasi buni speciali pentru alergare. In plus, poti sa alergi la orice ora te simti confortabil.

6.
 Daca ai un caine, acesta te poate insoti la tura de alergare outdoor astfel ca nu te vei simti singur.

7. Alergarea iti intareste oasele.
 Spre deosebire de alte antrenamente aerobice, alergatul are un impact mai mare, ceea ce înseamnă că vă intareste si oasele împreună cu mușchii. “Inotul, ciclismul si lucrul la eliptic nu va antreneaza oasele”, spune Jason Fitzgerald, un antrenor certificat de Track & Field din SUA. “Daca acestea sunt singurele lucruri pe care le faceti, sunteti in pericol de a avea oase slabe si osteoporoza”.

8. Efectele se vad inclusiv la nivel psihic.
 Alergarea te face mai orientat spre rezultate si spre imbunatatirea lor, iar acest lucru va incepe sa se vada in toate aspectele vietii.

9.
 Posibil antidot pentru un inceput de raceala. Daca incepi sa te simti rau, o alergare usoara de 30 de minute poate stimula sistemul imunitar pentru a ajuta la eliminarea racelii, inainte ca aceasta sa te acapareze. Rezultatele unui studiu britanic al revistei de medicina sportiva confirma ca persoanele care au efectuat activitate aeroba cel puțin cinci zile pe saptamana au suferit de infecții ale tractului respirator superior cu 43% mai puține decât cei care au primit activitate mai puțin aerobă. În plus, când alergătorii au răcit, simptomele lor au fost mult mai puțin severe.

10.
  Daca aveai nevoie de un motiv sa mananci carbohidrati, tocmai l-ai gasit. Nu vorbim doar de cereale fara zahar, ci si de paste rafinate, paine si prajituri. Carbohidratii simpli, cu actiune rapida sunt cel mai bun combustibil al alergatorului si va pot ajuta sa va desfasurati mai bine si sa va recuperati mai repede.


 Iata si recomandarile celor care alearga in mod constant in aer liber, indiferent de vreme. Ar fi bine sa tii seama de ele pentru a evita accidentarile si a face trecerea placuta de la activitati indoor la outdoor si invers.

1.  Ajusteaza ritmul la propriul nivel de efort. Incetineste putin ritmul la prima alergare pentru a-i oferi corpului timp sa se adapteze la noul tip de efort. Alterneaza perioadele de alergare cu cele de recuperare activa (mers in ritm rapid).

2. Cauta trasee pe piste sau iarba care mai absoarbe din socul pasilor.

3.  Pozitia corecta a corpului: pieptul ridicat si umerii inapoi, concentrati-va asupra respiratiei si mentine mainile relaxate.

Asadar, incepe dimineata cu o tura de alergare de 30 de minute si poti continua cu o portie de carbohidrati sau cu un mic dejun clasic: iaurt cu fructe proaspete, nuci si miere.

Daca ti-ar placea sa locuiesti intr-un complex rezidential cum este Cosmopolis (click aici pentru oferta de locuinte disponibile), unde ai totul la indemana, iar spatiile verzi iti permit inclusiv sa faci miscare in aer liber, te asteptam la o vizionare. Poti sa te programezi prin completarea formularului “Afla mai multe detalii” din partea dreapta a site-ului.