Simplul mers pe jos, practicat zilnic, ofera o multime de avantaje starii generale de sanatate, putand fi privit chiar ca o adevarata terapie pentru minte si trup.  Acest tip de activitate nu te ajuta doar sa fii in forma, ci mentine si sanatatea inimii si stimuleaza functiile creierului.


Lipsa de timp este raspunsul pe care il dau oamenii cel mai des atunci cand sunt intrebati de ce nu fac sport. adevarul este ca nu ai nevoie de mult timp pentru a face miscare fizica. sunt suficiente doar zece minute de mers pe jos zilnic ca sa fii mai sanatos. 


Mersul pe jos, cea mai simpla si eficienta forma de miscare

Formeaza-ti un obicei din a merge pe jos in fiecare zi, macar zece minute, si vei observa schimbari benefice in viata de zi cu zi. 


Mersul pe jos...


... imbunatateste sanatatea inimii. Acest tip de activitate scade presiunea arteriala, regleaza nivelul zaharului din sange si reduce riscul de aparitie a colesterolului. Toti sunt factori ai bolilor de inima, principala cauza de deces la nivel mondial. 


... stimuleaza functiile creierului. O plimbare prin parc ori pe strazile mai linistite ale orasului te ajuta sa iti limpezesti mintea. Vei observa dupa aceea ca te concentrezi mai usor si ca reusesti sa iti mentii atentia mai mult timp asupra unei activitati. Mai mult de atat, exercitiile fizice cresc nivelul de BDNF (Brain-derivate neurotrofic Factor), care ajuta la dezvoltarea neuronilor si la mentinerea lor intr-o stare buna.


... alunga depresia. Miscarea fizica stimuleaza eliberarea endorfinelor in corp, a asa-ziselor „molecule ale fericirii”. Pe scurt, acestea sunt niste substante produse de creier care ne ajuta sa avem o stare de spirit mai buna.


... arde caloriile. Doar zece minute de mers pe jos in ritm alert te pot ajuta sa arzi in jur de 50 de calorii, in functie de numarul kilogramelor pe care le ai.  Spre exemplu, o persoana care cantareste 50 de kg va arde doar jumatate din caloriile pe care le va arde o persoana care are 100 de kg. 


... reduce stresul. Dupa cum am mentionat, mersul pe jos stimuleaza eliberarea endorfinelor in organism si ajuta la alungarea grijilor. Exercitiile fizice, indiferent de tipul lor, scad nivelul cortizolului din sange, cunoscut drept hormonul stresului.


- imbunatateste echilibrul corporal.  Aceasta forma de miscare asigura intarirea muschilor de la picioare, dovedindu-se astfel o metoda simpla si eficienta de imbunatatire a echilibrului.


... mobilizeaza sistemul respirator. in timpul mersului, respiratia devine mai profunda si mai intensa, astfel ca plamanii vor lucra mai mult. Practicata periodic, aceasta forma de miscare va creste capacitatea pulmonara si va facilita respiratia.


Mersul pe jos iti ofera un dar pretios: o viata mai lunga

Un studiu publicat in British Medical Journal arata ca statul la birou peste 9 ore creste riscul de deces, in timp ce activitatea fizica creste speranta de viata.  Chiar si activitatile usoare, cum sunt mersul pe jos, spalatul vaselor si datul cu aspiratorul, au efecte benefice asupra organismului. Acesta nu este singurul studiu care sustine ideea. in British Journal of sports Medicine a fost publicata o cercetare asemanatoare.  Specialistii au aratat ca o activitate usoara, asa cum este mersul pe jos, poata sa scada cu 20% riscul de moarte prematura.

Studiul a fost facut pe o perioada cuprinsa intre anii 1997 si 2008, pe 88.140 de persoane cu varsta cuprinsa intre 40 si 85 de ani.
Apoi s-a facut legatura cu cazurile de deces inregistrate pana la finalul anului 2011. Persoanele sedentare au facut parte de pe lista mortilor premature.


Iti este greu sa iesi din rutina, sa renunti la confortul pe care ti-l ofera masina?
Aplicatiile de numarat pasii s-ar putea dovedi mai utile decat iti imaginezi. Pentru cele mai bune rezultate, urmeaza un program regulat si instaleaza aplicatia preferata pe telefon.  Noi te provocam sa faci minim 10.000 de pasi pe zi! Te vei simti mai bine si mai sanatos cu fiecare zi care trece! 

La final, poti sa distribui rezultatele tale pe retelele de socializare pentru a-i motiva si pe cei din lista ta de prieteni.