Venirea primaverii este un motiv de bucurie si de speranta, dar trecerea de la anotimpul rece la cel cald nu este lipsita de consecinte asupra organismului. Odata cu instalarea noului anotimp, multe persoane experimenteaza astenia de primavara. Aceasta nu este o afectiune propriu-zisa, cu un diagnostic clar, ci un cumul de stari fiziologice care se simte diferit de la o persoana la alta. 


Principalele simptome sunt:
-  lipsa de energie,
- senzatia de apatie,
- tulburarile de somn,
- anxietatea,
- scaderea in greutate,
- lipsa poftei de mancare si
- trecerea de la o stare de spirit la alta.

Daca iti amintesti din anii trecuti ca astfel de stari te-au coplesit si ti-au afectat activitatile de zi cu zi, atunci este momentul sa inveti sa le previi si sa te bucuri mai mult de viata. 


Astenia de primavara – pe cine afecteaza cel mai mult? 

Astenia de primavara este mai frecventa la femei decat la barbati, manifestandu-se cam la 40% dintre ele, dupa cum au observat specialistii. Si in acest caz un rol important il joaca schimbarile hormonale, care dau batai de cap si in alte situatii.


Totodata, mai predispuse la simptomele asteniei sunt persoanele care sufera de depresie si cele sedentare, care nu practica suficienta miscare fizica. La acestea se mai adauga si persoanele in varsta si cele care consuma alcool in exces.


Solutii eficiente care previn astenia de primavara


Cele mai bune remedii pentru prevenirea asteniei sunt alimentatia sanatoasa, un program de odihna corespunzator si exercitiile fizice. Iti prezentam mai jos cateva sfaturi care te vor ajuta sa ii tii piept cu succes asteniei de primavara.


1. Consuma multe legume proaspete pentru a creste rezistenta organismului, in special verdeturi de sezon (urzici, leurda, ceapa verde, stevie, spanac, marar, salata si patrunjel). 


2. Include in alimentatia ta produse bogate in triptofan, un aminoacid care stimuleaza secretia de serotonina (hormonul fericirii): oua, peste, lactate, struguri, papaya, cereale integrale.  Te asteptam la supermarketul din Cosmopolis, sa te aprovizionezi cu tot ce ai nevoie!  


3. Umple-ti cosul cu fructe bogate in vitamina C, asa cum sunt citricele, macesele si catina. Acestea te ajuta sa ai mai multa energie.


4. Asigura-te ca ai un program de odihna bine pus la punct.
Ar trebui sa dormi cel putin 7 ore pe noapte si sa incerci sa te culci la aceeasi ora in fiecare seara. Iar pentru un somn odihnitor conteaza atat patul cat si lenjeria de pat >> afla cum sa o alegi pe cea mai potrivita


5. Hidrateaza-te corespunzator pentru a tine la distanta migrenele si starea de oboseala, doua dintre simptomele specifice asteniei de primavara. Apa si ceaiurile (verde, ginseng) sunt aliatii tai in acest caz si nu numai.


6. Fa mai multa miscare.
Exercitiile fizice sunt o solutie excelenta pentru ameliorarea dispozitiei. Te vei simti mai energic si mai bine dispus dupa 15 – 30 de minute de sport pe zi. Daca nu te atrag prea mult exercitiile fizice ori nu ai suficient timp liber, incearca macar sa faci regulat plimbari in aer liber si sa te bucuri de caldura soarelui. 
Daca esti unul din locuitorii din Cosmopolis, atunci nu ai nicio scuza! Profita de noua sala de fitness inaugurata in 2019, Cosmopolis Gold Gym si vino sa faci mai mult sport, de cel putin 2 ori pe saptamana! 


7. Zambeste mai des!
Incepe fiecare zi cu energie pozitiva, concentreaza-te pe lucrurile frumoase din viata ta si cu siguranta astenia de primavara nu isi va mai gasi locul in aceasta poveste frumoasa!